roepas.ro

Proceduri pentru instituții


RecomandareCertificat de urbanism Autorizație construcție
Toate serviciile
Proceduri favorite
Persoană și Identitate
Familie
Educație și Cercetare
Finanțe și Taxe
Activități Profesionale
Automobile
Proprietate
Călătorie
FIltrează după:
Scopul serviciului social \"Centrul comunitar integrat\" este de a fu rniza servicii de sănătate în sistem i ntegrat cu serviciile sociale la nivel ul comunităţii, pentru soluţionarea problemelor medico-sociale ale individului, în vederea menţinerii acestuia în propriul mediu de viaţă. Asistenţa medicală comunitară pre supune u n ansamblu integrat de programe şi ser vicii de sănătate centrate pe nevoile individuale ale omului sănătos şi bolnav, precum şi pe nevoile comunităţii, acordate în sistem integrat cu serviciile sociale.



Scopul serviciului social \"Centrul comunitar integrat\" este de a fu rniza servicii de sănătate în sistem i ntegrat cu serviciile sociale la nivel ul comunităţii, pentru soluţionarea problemelor medico-sociale ale individului, în vederea menţinerii acestuia în propriul mediu de viaţă. Asistenţa medicală comunitară pre supune u n ansamblu integrat de programe şi ser vicii de sănătate centrate pe nevoile individuale ale omului sănătos şi bolnav, precum şi pe nevoile comunităţii, acordate în sistem integrat cu serviciile sociale.



Scopul serviciului social \"Centrul comunitar integrat\" este de a fu rniza servicii de sănătate în sistem i ntegrat cu serviciile sociale la nivel ul comunităţii, pentru soluţionarea problemelor medico-sociale ale individului, în vederea menţinerii acestuia în propriul mediu de viaţă. Asistenţa medicală comunitară pre supune u n ansamblu integrat de programe şi ser vicii de sănătate centrate pe nevoile individuale ale omului sănătos şi bolnav, precum şi pe nevoile comunităţii, acordate în sistem integrat cu serviciile sociale.




Centrul de zi are ca misiune prevenirea abandonului şi a instituţionalizării copiilor, prin asigurarea, pe timpul zilei, a unor activităţi de îngrijire, educaţie, recreere-socializare, consiliere, dezvoltare a deprinderilor de viaţă independentă, orientare şcolară şi profesională etc. pentru copii, cât şi a unor activităţi de sprijin, consiliere, educare etc. pentru părinţi sau reprezentanţii legali, precum şi pentru alte persoane care au în îngrijire copii.
Serviciile oferite de Centrul de zi ”Jurjac” sunt complementare demersurilor şi eforturilor propriei familii, aşa cum decurg din obligaţiile şi responsabilităţile părinteşti, precum şi serviciilor oferite de unităţile de învăţământ şi alţi furnizori de servicii, corespunzător nevoilor individuale ale copilului în contextul său socio-familial.

Scopul prezentei proceduri vizează accesul liber şi neîngrădit al persoanei la orice informații de interes public, definite astfel prin lege și constituie unul dintre principiile fundamentale ale relațiilor dintre persoane şi autorităţile publice, în conformitate cu Constituţia României şi cu documentele internaţionale ratificate de Parlamentul României.
Stabileşte modul în care se asigură comunicarea către autorităţile, instituţiile şi persoanele interesate a actelor emise de director, în condiţiile Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public.
Procedura se realizează în special pentru o bună colaborare între cetăţeni şi instituţiile publice, pentru interesele instituţiei publice, ale cetăţenilor, ale salariaţilor instituţiei publice, etc.

Scopul prezentei proceduri vizează accesul liber şi neîngrădit al persoanei la orice informații de interes public, definite astfel prin lege și constituie unul dintre principiile fundamentale ale relațiilor dintre persoane şi autorităţile publice, în conformitate cu Constituţia României şi cu documentele internaţionale ratificate de Parlamentul României.

Stabileşte modul în care se asigură comunicarea către autorităţile, instituţiile şi persoanele interesate a actelor emise de director, în condiţiile Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public.

Procedura se realizează în special pentru o bună colaborare între cetăţeni şi instituţiile publice, pentru interesele instituţiei publice, ale cetăţenilor, ale salariaţilor instituţiei publice, etc.


Scopul prezentei proceduri vizează accesul liber şi neîngrădit al persoanei la orice informații de interes public, definite astfel prin lege și constituie unul dintre principiile fundamentale ale relațiilor dintre persoane şi autorităţile publice, în conformitate cu Constituţia României şi cu documentele internaţionale ratificate de Parlamentul României.

Stabileşte modul în care se asigură comunicarea către autorităţile, instituţiile şi persoanele interesate a actelor emise de director, în condiţiile Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public.

Procedura se realizează în special pentru o bună colaborare între cetăţeni şi instituţiile publice, pentru interesele instituţiei publice, ale cetăţenilor, ale salariaţilor instituţiei publice, etc.


Prezenta procedura descrie eliberarea acordului de amplasare echipamanete tehnice, instalatii, cabine, puncte de racord si/sau distributie aferente utilitatilor (apa-canal, electricitate, gaze, comunicatii).

-Cuantumul taxei este de 2,26 lei/mp/zi, conform HCL privind taxele si impozitele locale, anexa 8.

Stimulentul de risc se acordă potrivit prevederilor Ordonantei de Urgenţă a Guvernului nr.82/2020 pentru aprobarea acordării unui stimulent de risc pentru personalul centrelor rezidenţiale de îngrijire şi asistenţă a persoanelor vârstnice, centrelor rezidenţiale pentru copii şi adulţi, cu şi fără dizabilităţi, precum şi pentru alte categorii vulnerabile, izolate preventiv la locul de muncă, pe perioada stării de urgenţă, în sumă fixă de 1150 lei brut, pentru angajaţii centrelor rezidenţiale de îngrijire şi asistenţă a persoanelor vârstnice, centrelor rezidenţiale pentru copii şi adulţi, cu şi fără dizabilităţi, precum şi pentru angajaţii centrelor rezidenţiale destinate altor categorii vulnerabile, publice şi private, prevăzute în Nomenclatorul serviciilor sociale, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 867/2015, cu modificările şi completările ulterioare, care au fost izolaţi preventiv la locul de muncă pe perioada stării de urgenţă.
Alocația de stat pentru copii se acordă tuturor copiilor în vârstă de până la 18 ani, fără discriminare. Alocația de stat pentru copii se acordă și tinerilor care au împlinit vârsta de 18 ani, care urmează cursurile învățământului liceal sau profesional, organizate în condițiile legii, până la terminarea acestora, mai puțin celor care repetă anul școlar, cu excepția celor care repetă din motive de sănătate, dovedite cu certificat medical.
Beneficiază de alocație de stat pentru copii și copiii cetățenilor străini și ai persoanelor fără cetățenie rezidenți, în condițiile legii, în România, dacă locuiesc împreună cu părinții. Acest drept poate fii solicitat de oricare dintre părinții firești ai copilului, precum și persoana care a adoptat un copil, cu condiția să îndeplinească criteriile de eligibilitate.
Indemnizația pentru creșterea copiilor până la 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copilului cu handicap, este o formă de sprijin la care au dreptul persoanele care în ultimele 24 luni anterior nașterii copilului , au realizat timp de 12 luni venituri din salarii, venituri independente, venituri din activități agricole supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare, ori s-au aflat în una sau mai multe dintre situațiile denumite perioade asimilate. De acest drept poate beneficia oricare dintre părinții firești ai copilului, precum și persoana care a adoptat un copil, cu condiția să îndeplinească criteriile de eligibilitate.

Indemnizația pentru creșterea copiilor până la 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copilului cu handicap, este o formă de sprijin la care au dreptul persoanele care în ultimele 24 luni anterior nașterii copilului , au realizat timp de 12 luni venituri din salarii, venituei indempendente, venituri din activități agricole supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare, ori s-au aflat în una sau mai multe dintre situațiile denumite perioade asimilate. De acest drept poate beneficia oricare dintre părinții firești ai copilului, precum și persoana care a adoptat un copil, cu condiția să îndeplinească criteriile de eligibilitate.

Persoanele eligibile (au realizat timp de 12 luni, din cei 2 ani anteriori nașterii copilului, venituri din salarii, venituri din activități independente, venituri din activități agricole, ori s-au aflat în una sau mai multe dintre situațiile, denumite perioade asimilate) care, în perioada în care sunt îndreptățite să beneficieze de concediul pentru creșterea copilului, obțin venituri supuse impozitului au dreptul la un stimulent de inserție în cuantum lunar de 50% din cuantumul minim al indemnizației lunare pentru creșterea copilului.

Pentru persoanele care obțin venituri supuse impozitului cu cel puțin 60 de zile înainte de împlinirea de către copil a vârstei de 2 ani, respectiv 3 ani, în cazul copilului cu handicap, acordarea stimulentului de inserție se face până la împlinirea de către copil a vârstei de 3 ani, respectiv 4 ani, în cazul copilului cu handicap.

De acest drept poate beneficia oricare dintre părinții firești ai copilului, precum și persoana care a adoptat un copil, cu condiția să îndeplinească criteriile de eligibilitate.
Tichetele sociale pentru grădiniță se acordă copiilor din familii defavorizate care participă la activitățile organizate în cadrul unităților din învățământul preșcolar și în cazul cărora există atât riscul de a abandona, cât și de a nu frecventa cursurile preșcolare, din cauza accesului limitat la resursele economice și la educație. Valoarea nominală lunară minimă a stimulentului educațional, acordat sub formă de tichete sociale pentru grădiniță, este de 100 lei/lună.

Conform art. 2 al Legii nr. 248/2015, modificata si completata prin Legea nr. 49/2020:

(1) Stimulentele educaţionale se acordă copiilor din familiile care au stabilit dreptul la alocaţie pentru susţinerea familiei acordată în baza Legii nr. 277/2010 privind alocaţia pentru susţinerea familiei, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, indiferent dacă familia se află în plata acestui drept sau acesta este suspendat.

(2) Prin excepţie de la alin. (1), stimulentul educaţional se acordă şi copiilor aflaţi în îngrijirea persoanei care a fost desemnată de părinte pentru întreţinerea copilului, pe perioada absenţei părinţilor, conform art. 104 din Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, dacă veniturile pe persoană, inclusiv copilul aflat în îngrijire, nu depăşesc nivelul maxim de venituri pentru acordarea alocaţiei pentru susţinerea familiei.

Stimulentul educaţional se acordă din oficiu, pentru situaţia prevăzută la art. 2 alin. (1), după caz, odată cu stabilirea dreptului de alocaţie pentru susţinerea familiei, sau după acordarea acestuia, persoanei care este şi titularul alocaţiei pentru susţinerea familiei
Familiile si persoanele singure care au un venit lunar de pana la 750 lei pe membru de familie si folosesc pentru incalzirea locuintei gaze naturale, energie electrica sau combustibili solizi - cetateni romani, precum si cetateni straini ori apatrizi cu domiciliul sau, dupa caz, resedinta in Romania, stabilita in conditiile legislatiei romane;
Familiile care au un venit lunar de pana la 786 lei pe membru de familie si persoanele singure care au un venit lunar de pana la 1.082 lei si care folosesc pentru incalzirea locuintei energie termica, precum si cetateni straini ori apatrizi cu domiciliul sau, dupa caz, resedinta in Romania, stabilita in conditiile legislatiei romane.
Familiile si persoanele singure care au un venit lunar de pana la 750 lei pe membru de familie si folosesc pentru incalzirea locuintei gaze naturale, energie electrica sau combustibili solizi - cetateni romani, precum si cetateni straini ori apatrizi cu domiciliul sau, dupa caz, resedinta in Romania, stabilita in conditiile legislatiei romane;
Familiile care au un venit lunar de pana la 786 lei pe membru de familie si persoanele singure care au un venit lunar de pana la 1.082 lei si care folosesc pentru incalzirea locuintei energie termica, precum si cetateni straini ori apatrizi cu domiciliul sau, dupa caz, resedinta in Romania, stabilita in conditiile legislatiei romane.
Pe lângă mijloacele de informare în masă, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală primește și gestionează cererile de informații de interes public din partea solicitanților, dispune soluționarea acestor documente și transmite răspunsurile către solicitanți.
Informația de interes public reprezintă orice informație care privește sau rezultă din activitățile instituției, indiferent de suportul, forma sau de modul de exprimare a informației.
Nu intră în categoria informațiilor de „interes public“:
- Informațiile din domeniul apărării naționale, siguranței şi ordinii publice, dacă fac parte din categoria informațiilor clasificate, potrivit legii.
- Informațiile privind deliberările autorităților, precum şi cele care privesc interesele economice şi politice ale României, dacă fac parte din categoria informațiilor clasificate, potrivit legii.
- Informațiile privind activitățile comerciale sau financiare, dacă publicitatea acestora aduce atingere principiului concurenţei loiale, potrivit legii.
- Informațiile cu privire la datele personale, potrivit legii.
- Informațiile privind procedura în timpul anchetei penale sau disciplinare, dacă se periclitează rezultatul anchetei, se dezvăluie surse confidențiale ori se pun în pericol viaţa, integritatea corporală, sănătatea unei persoane în urma anchetei efectuate sau în curs de desfășurare.
- Informațiile privind procedurile judiciare, dacă publicitatea acestora aduce atingere asigurării unui proces echitabil ori interesului legitim al oricăreia dintre părțile implicate în proces.
- Informațiile a căror publicare prejudiciază măsurile de protecție a tinerilor.
- Informațiile prevăzute la art.11 din codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, privind secretul fiscal.
Informațiile care privesc activitatea de asistență a contribuabililor și care, potrivit Ordinul ministrului finanțelor nr. 1233/2021 pentru aprobarea Procedurii de îndrumare şi asistenţă a contribuabililor/plătitorilor, acordate de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, şi de coordonare metodologică a activităţii de aplicare unitară a legislaţiei fiscale şi procedural fiscal desfăşurate de structurile de asistenţă contribuabili precum şi în domeniul tehnologiei informaţiei sunt soluționate potrivit Ordinului sus menționat.
De asemenea, se elaborează și gestionează raportul anual privind aplicarea Legii 544/2001 și se actualizează portalul www.anaf.ro cu informații publice din domeniul de activitate al ANAF.
Informațiile de interes public pot fi solicitate direct de pe site-ul instituției, accesând linkul www.anaf.ro/asistpublic/



Persoanele încadrate în gradul de handicap grav cu asistent personal au dreptul să li se asigure angajarea unui asistent personal plătit de către autoritățile publice locale, pentru a facilita egalizarea de șanse, asigurarea unei vieți autonome și favorizarea incluziunii sociale.




Prezenta procedura are ca scop reglemantarea acordarii unor masuri de protectie sociala a populatiei reprezentate de ajutoare lunare pentru acopereirea unei parti din cheltuielile aferente incalzirii locuintei in perioada sezonului rece, precum si a modului de facturare si plata a energiei termice.

Beneficiaza de ajutoare pentru incalzirea locuintei familiile ai caror membrii sunt cetateni romani, precum si personale singure care locuiesc in Romania.

Ajutoarele pentru incalzirea locuintei se acorda si familiilor si persoanelor singure care nu au cetatenie romana, daca se afla in una dintre urmatoarele situatii:
a) Sunt cetateni ai unui stat membru al Uniunii Europene, ai Spatiului Economic European, ai Confederatiei Elvetiene sau ai altor state, pe perioada in care au domiciliul sau dupa caz, resedinta in Romania, in conditiile legii;
b) Sunt cetateni straini sau apatrizi carora li s-a acordat, in conditiile legii, o forma de protectie si au domiciliul sau, dupa caz, resedinta in Romania, in conditiile legii;
c) S unt apatrizi care au domiciliul sau dupa caz, resedinta in Romania, in conditiile legii.

Ajutorul pentru incalzirea locuintei se acorda familiilor, respectiv persoanelor singure numai pentru locuinta de domiciliu, sau dupa caz, de resedinta a acestora.

In sensul prezentei proceduri nu se considera locuinta institutiile de asistenta sociala sau alte asezaminte cu caracter social, inclusiv cele infiintate si administrate de cultele religioase cu scop monahal.

Ajutoarele pentru incalzirea locuintei, acordate in conditiile prezentei ordonante de urgenta, nu se iau in calcul la stabilirea drepturilor de ajutor social in conditiile legii nr. 416/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si a drepturilor de alocatie pentru sustinerea familiei acordate in conditiile Legii nr. 277/2010 privind alocatia pentru sustinterea familiei, republicata, cu modificarile ulterioare, ori a obligatiilor legale de intretinere si nu pot fi urmarite silit decat pentru recuperarea sumelor acordate cu titlu nejustificat.​
Procedura de acreditare a furnizorilor de servicii sociale se realizează în condițiile Legii nr. 197/2012 privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale, cu modificările ulterioare și este prevăzută în H.G. nr. 118/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.197/2012 , cu modificările și completările ulterioare, capitolul II, secțiunea I-Acreditarea furnizorilor. Procedura descrie activitățile de evaluare și certificare a respectării criteriilor specifice, care reprezintă cerințele de bază prin care se evidențiază capacitatea furnizorilor de a înființa, administra și a acorda servicii sociale.
Acreditarea furnizorului presupune următoarele etape:
a) evaluarea furnizorului, care constă în verificarea îndeplinirii criteriilor de acreditare, în baza datelor şi informaţiilor cuprinse în cererea de acreditare a furnizorului şi în documentele justificative solicitate în copie;
b) aprobarea sau respingerea cererii de acreditare a furnizorului;
c) eliberarea certificatului de acreditare sau, după caz, a notificării de respingere a cererii de acreditare;
d) înregistrarea furnizorului acreditat în Registrul electronic unic al serviciilor sociale, constituit şi administrat, conform legii, de Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale.
Criteriile utilizate în vederea acreditării furnizorilor se aprobă prin ordin al ministrului muncii și protecției sociale (Ordinul nr. 424/2014 privind aprobarea criteriilor specifice care stau la baza acreditării furnizorilor de servicii sociale) și privesc, în principal, următoarele: a. date de identificare privind furnizorul; b. Informații privind cunoștințele în managementul serviciilor sociale; c. condiții prevăzute în Legea nr. 292/2011 cu modificările și completările ulterioare, obligatorii pentru înfiinţarea, administrarea, funcţionarea şi finanţarea serviciilor sociale.
Documentele justificative diferă în funcţie de statutul de persoană juridică de drept public sau privat al furnizorului, precum şi de experienţa managerială a acestuia în domeniul serviciilor sociale, după cum urmează:

A. În cazul furnizorilor publici, documentul justificativ este actul de înfiinţare al acestora

B. În cazul furnizorilor privaţi, documentele justificative sunt următoarele:

a) pentru organizaţii neguvernamentale: certificat de înscriere în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor, statutul asociaţiei/fundaţiei;
b) pentru filiale sau sucursale ale asociaţiilor şi fundaţiilor internaţionale recunoscute în conformitate cu legislaţia în vigoare: certificatul de înscriere în registrul persoanelor juridice străine fără scop patrimonial, statutul filialei/sucursalei;
c) pentru cultele recunoscute de lege: actul normativ de recunoaştere a cultului, documentul de înfiinţare a unităţii
d) pentru persoane fizice autorizate în condiţiile legii: certificatul de înregistrare şi certificatul constatator eliberate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului;
e) pentru operatorii economici, în condiţii speciale prevăzute de lege: certificatul de înregistrare şi certificatul constatator eliberate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, actul deînfiinţare sau actul constitutiv al operatorului economic.
C. În plus, furnizorii publici şi privaţi care, la data depunerii cererii nu au înfiinţat un serviciu social, au obligaţia de a prezenta în dosar și angajamentul privind respectarea obligaţiei prevăzute la art. 10 alin. (3) din Legea nr. 197/2012 cu modificările ulterioare, completat după modelul prevăzut în anexa nr. 3 la HG nr. 118/2014 cu modificările ulterioare.

Dosarul de acreditare al furnizorului, cuprinzând cererea de acreditare si documentele justificative se poate depune direct la registratura MMPS, poate fi trimis prin poştă, cu confirmare de primire sau electronic în format needitabil. Soluționarea dosarelor de acreditare se realizează în termen de max. 30 de zile de la data înregistrării acestora în registrul special de evidenţă a solicitărilor de acreditare a furnizorilor, cu posibilitatea prelungirii acestuia cu max. 15 zile, caz în care MMPS notifică furnizorul cu privire la durata de soluţionare a cererii de acreditare şi motivele prelungirii acesteia. În cazul în care din dosarul de acreditare al furnizorului lipsesc documente justificative, se notifică electronic furnizorul şi se solicită completarea documentaţiei în termen de 10 zile lucrătoare de la transmiterea notificării. Necompletarea dosarului în termenul solicitat conduce la sistarea evaluării, iar furnizorul serviciului este notificat electronic pentru depunerea unei noi cereri de acreditare.
Respectarea criteriilor este atestată prin certificat de acreditare eliberat de MMPS. În situaţia în care se constată neîndeplinirea criteriilor prevăzute de lege, MMPS emite decizia de respingere a acreditării furnizorului.
Deciziile privind respingerea acreditării furnizorului, respingerea acreditării serviciului, decizia de respingere a cererii de încadrare în clase de calitate a serviciului social, precum şi deciziile privind suspendarea şi retragerea acreditării se pot contesta potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
Cadrul legislativ privind acreditarea furnizorilor de servicii sociale poate fi vizualizat pe site-ul MMPS, prin accesarea link-ului http://www.mmuncii.ro/j33/index.php/ro/2014-domenii/familie/politici-familiale-incluziune-si-asistenta-sociala/4849 .
Cumpărături 1 la 20 a 544

Autorități publice
Aveți nevoie de ajutor?
Instituții europene
roepas.ro
© 2024 roepas.ro