Acordarea de informaţii publice de interes general
Pe lângă mijloacele de informare în masă, Agenţia
Naţională de Administrare Fiscală primește și gestionează cererile de
informații de interes public din partea solicitanților, dispune
soluționarea acestor documente și transmite răspunsurile către solicitanți.
Informația de interes public reprezintă orice informație
care privește sau rezultă din activitățile instituției, indiferent de
suportul, forma sau de modul de exprimare a informației.
Nu intră în categoria informațiilor de „interes public“:
- Informațiile din domeniul apărării naționale, siguranței
şi ordinii publice, dacă fac parte din categoria informațiilor
clasificate, potrivit legii.
- Informațiile privind deliberările autorităților, precum
şi cele care privesc interesele economice şi politice ale României,
dacă fac parte din categoria informațiilor clasificate, potrivit legii.
- Informațiile privind activitățile comerciale sau
financiare, dacă publicitatea acestora aduce atingere principiului
concurenţei loiale, potrivit legii.
- Informațiile cu privire la datele personale, potrivit legii.
- Informațiile privind procedura în timpul anchetei penale
sau disciplinare, dacă se periclitează rezultatul anchetei, se
dezvăluie surse confidențiale ori se pun în pericol viaţa,
integritatea corporală, sănătatea unei persoane în urma anchetei
efectuate sau în curs de desfășurare.
- Informațiile privind procedurile judiciare, dacă
publicitatea acestora aduce atingere asigurării unui proces echitabil
ori interesului legitim al oricăreia dintre părțile implicate în proces.
- Informațiile a căror publicare prejudiciază măsurile de
protecție a tinerilor.
- Informațiile prevăzute la art.11 din codul de procedură
fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
privind secretul fiscal.
Informațiile care privesc activitatea de asistență a
contribuabililor și care, potrivit Ordinul ministrului finanțelor nr.
1233/2021 pentru aprobarea Procedurii de îndrumare şi asistenţă a
contribuabililor/plătitorilor, acordate de către Agenţia Naţională de
Administrare Fiscală, şi de coordonare metodologică a activităţii de
aplicare unitară a legislaţiei fiscale şi procedural fiscal
desfăşurate de structurile de asistenţă contribuabili precum şi în
domeniul tehnologiei informaţiei sunt soluționate potrivit Ordinului
sus menționat.
De asemenea, se elaborează și gestionează raportul anual
privind aplicarea Legii 544/2001 și se actualizează portalul
www.anaf.ro cu informații publice din domeniul de activitate al ANAF.
Informațiile de interes public pot fi solicitate direct de
pe site-ul instituției, accesând linkul www.anaf.ro/asistpublic/
Instituția responsabilă
Agentia Nationala de Administrare Fiscala
Str. Apolodor, nr. 17
Telefon:
0213871000
Mobil:
Fax:
Email:
cabinet.presedinte@anaf.ro
www.anaf.ro
Detalii procedură
Pe lângă mijloacele de informare în masă, Agenţia
Naţională de Administrare Fiscală primește și gestionează cererile de
informații de interes public din partea solicitanților, dispune
soluționarea acestor documente și transmite răspunsurile către solicitanți.
Informația de interes public reprezintă orice informație
care privește sau rezultă din activitățile instituției, indiferent de
suportul, forma sau de modul de exprimare a informației.
Nu intră în categoria informațiilor de „interes public“:
- Informațiile din domeniul apărării naționale, siguranței
şi ordinii publice, dacă fac parte din categoria informațiilor
clasificate, potrivit legii.
- Informațiile privind deliberările autorităților, precum
şi cele care privesc interesele economice şi politice ale României,
dacă fac parte din categoria informațiilor clasificate, potrivit legii.
- Informațiile privind activitățile comerciale sau
financiare, dacă publicitatea acestora aduce atingere principiului
concurenţei loiale, potrivit legii.
- Informațiile cu privire la datele personale, potrivit legii.
- Informațiile privind procedura în timpul anchetei penale
sau disciplinare, dacă se periclitează rezultatul anchetei, se
dezvăluie surse confidențiale ori se pun în pericol viaţa,
integritatea corporală, sănătatea unei persoane în urma anchetei
efectuate sau în curs de desfășurare.
- Informațiile privind procedurile judiciare, dacă
publicitatea acestora aduce atingere asigurării unui proces echitabil
ori interesului legitim al oricăreia dintre părțile implicate în proces.
- Informațiile a căror publicare prejudiciază măsurile de
protecție a tinerilor.
- Informațiile prevăzute la art.11 din codul de procedură
fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
privind secretul fiscal.
Informațiile care privesc activitatea de asistență a
contribuabililor și care, potrivit Ordinul ministrului finanțelor nr.
1233/2021 pentru aprobarea Procedurii de îndrumare şi asistenţă a
contribuabililor/plătitorilor, acordate de către Agenţia Naţională de
Administrare Fiscală, şi de coordonare metodologică a activităţii de
aplicare unitară a legislaţiei fiscale şi procedural fiscal
desfăşurate de structurile de asistenţă contribuabili precum şi în
domeniul tehnologiei informaţiei sunt soluționate potrivit Ordinului
sus menționat.
De asemenea, se elaborează și gestionează raportul anual
privind aplicarea Legii 544/2001 și se actualizează portalul
www.anaf.ro cu informații publice din domeniul de activitate al ANAF.
Informațiile de interes public pot fi solicitate direct de
pe site-ul instituției, accesând linkul www.anaf.ro/asistpublic/
Persoane îndreptățite
N/A
Documente necesare
Denumire
Descriere
Obligatoriu
Semnătură digitală
Tip document
Descarcă
-
Nu sunt specificate documente necesare
Documente finale
Denumire
Tip document
Descarcă
-
Nu sunt specificate documente finale
Taxe
Denumire
Valoare
Valută
Fără taxe
Termene
Timp de soluționare:
30
Working days
Termen completare dosar:
30
Working days
Termen notificare:
30
Working days
Acte normative
Nu sunt specificate acte normative
Căi de atac
Solicitantul poate depune fie reclamaţie administrativă
care se soluţionează de către instituţie în 15 zile de la depunere,
fie plângere la secţia de contencios administrativ a tribunalului în a
cărei rază teritorială domiciliază sau în a cărei rază teritorială se
află sediul autorităţii ori al instituţiei publice. Plângerea se face
în termen de 30 de zile de la data expirarii termenului prevazut la
art. 7 din Legea nr. 544/2001.
Informații suplimentare și link-uri
Alte informații:
N/A
Link-uri utile:
Nu sunt specificate link-uri utile
Servicii de asistență și soluționare a problemelor
Data ultimei actualizări:
23 July 2025
Publicat de către:
Admin Admin
Conținut
Spuneți-ne părerea dumneavoastră
Oferiți-ne opinia dumneavoastră despre conținutul acestei pagini. Puteți lăsa un comentariu despre ceea ce putem îmbunătăți. Nu veți primi un răspuns la comentariul dumneavoastră.
Folosiți formularul de contact pentru a clarifica îndoielile despre informațiile și serviciile disponibile pe acest portal.
Ajutați-ne să ne îmbunătățimi
Vă putem ajuta?
Nu puteți gasi serviciul dorit sau aveți dificultăți în navigarea pe website? Completați un formular de suport sau contactați-ne.
