Acreditarea furnizorilor de servicii sociale
Procedura de acreditare a furnizorilor de servicii
sociale se realizează în condițiile
Legii nr. 197/2012
privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor
sociale, cu modificările ulterioare și este prevăzută în
H.G. nr. 118/2014
pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a
prevederilor
Legii nr.197/2012
, cu modificările și completările ulterioare, capitolul
II, secțiunea I-Acreditarea furnizorilor. Procedura descrie
activitățile de evaluare și certificare a respectării criteriilor
specifice, care reprezintă cerințele de bază prin care se
evidențiază capacitatea furnizorilor de a înființa, administra și a
acorda servicii sociale.
Acreditarea furnizorului presupune următoarele etape:
a) evaluarea furnizorului, care constă în
verificarea îndeplinirii criteriilor de acreditare, în baza datelor
şi informaţiilor cuprinse în cererea de acreditare a
furnizorului şi în documentele justificative solicitate în copie;
b) aprobarea sau respingerea cererii de acreditare
a furnizorului;
c) eliberarea certificatului de acreditare sau,
după caz, a notificării de respingere a cererii de acreditare;
d) înregistrarea furnizorului acreditat în
Registrul electronic unic al serviciilor sociale,
constituit şi administrat, conform legii, de Ministerul Muncii şi
Protecţiei Sociale.
Criteriile utilizate în vederea acreditării
furnizorilor se aprobă prin ordin al ministrului muncii și
protecției sociale (Ordinul nr. 424/2014 privind aprobarea
criteriilor specifice care stau la baza acreditării furnizorilor de
servicii sociale) și privesc, în principal, următoarele: a. date de
identificare privind furnizorul; b. Informații privind cunoștințele
în managementul serviciilor sociale; c. condiții prevăzute în
Legea nr. 292/2011 cu modificările și completările
ulterioare, obligatorii pentru înfiinţarea, administrarea,
funcţionarea şi finanţarea serviciilor sociale.
Documentele justificative diferă în funcţie de statutul
de persoană juridică de drept public sau privat al furnizorului,
precum şi de experienţa managerială a acestuia în domeniul
serviciilor sociale, după cum urmează:
A. În cazul furnizorilor publici, documentul
justificativ este actul de înfiinţare al acestora
B. În cazul furnizorilor privaţi, documentele
justificative sunt următoarele:
a) pentru organizaţii neguvernamentale: certificat de
înscriere în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor, statutul asociaţiei/fundaţiei;
b) pentru filiale sau sucursale ale asociaţiilor şi
fundaţiilor internaţionale recunoscute în conformitate cu legislaţia
în vigoare: certificatul de înscriere în registrul persoanelor
juridice străine fără scop patrimonial, statutul filialei/sucursalei;
c) pentru cultele recunoscute de lege: actul normativ
de recunoaştere a cultului, documentul de înfiinţare a unităţii
d) pentru persoane fizice autorizate în condiţiile
legii: certificatul de înregistrare şi certificatul constatator
eliberate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului;
e) pentru operatorii economici, în condiţii speciale
prevăzute de lege: certificatul de înregistrare şi certificatul
constatator eliberate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului,
actul deînfiinţare sau actul constitutiv al operatorului economic.
C. În plus, furnizorii publici şi privaţi care,
la data depunerii cererii nu au înfiinţat un serviciu social, au
obligaţia de a prezenta în dosar și angajamentul privind respectarea
obligaţiei prevăzute la art. 10 alin. (3) din Legea nr. 197/2012 cu
modificările ulterioare, completat după modelul prevăzut în anexa
nr. 3 la HG nr. 118/2014 cu modificările ulterioare.
Dosarul de acreditare al furnizorului, cuprinzând
cererea de acreditare si documentele justificative se poate depune
direct la registratura MMPS, poate fi trimis prin poştă, cu
confirmare de primire sau electronic în format needitabil.
Soluționarea dosarelor de acreditare se realizează în termen de max.
30 de zile de la data înregistrării acestora în registrul special de
evidenţă a solicitărilor de acreditare a furnizorilor, cu
posibilitatea prelungirii acestuia cu max. 15 zile, caz în care MMPS
notifică furnizorul cu privire la durata de soluţionare a cererii de
acreditare şi motivele prelungirii acesteia. În cazul în care din
dosarul de acreditare al furnizorului lipsesc documente
justificative, se notifică electronic furnizorul şi se solicită
completarea documentaţiei în termen de 10 zile lucrătoare de la
transmiterea notificării. Necompletarea dosarului în termenul
solicitat conduce la sistarea evaluării, iar furnizorul serviciului
este notificat electronic pentru depunerea unei noi cereri de acreditare.
Respectarea criteriilor este atestată prin certificat
de acreditare eliberat de MMPS. În situaţia în care se constată
neîndeplinirea criteriilor prevăzute de lege, MMPS emite decizia de
respingere a acreditării furnizorului.
Deciziile privind respingerea acreditării furnizorului,
respingerea acreditării serviciului, decizia de respingere a cererii
de încadrare în clase de calitate a serviciului social, precum şi
deciziile privind suspendarea şi retragerea acreditării se pot
contesta potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004,
cu modificările şi completările ulterioare.
Cadrul legislativ privind acreditarea furnizorilor de
servicii sociale poate fi vizualizat pe site-ul MMPS, prin accesarea
link-ului
http://www.mmuncii.ro/j33/index.php/ro/2014-domenii/familie/politici-familiale-incluziune-si-asistenta-sociala/4849
.
Instituția responsabilă
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale
Str. Dem. I. Dobrescu, nr. 2-4
Telefon:
021 3158556
Mobil:
Fax:
021 3122768
Email:
cabinet.ministru@mmuncii.gov.ro
www.mmuncii.ro
Detalii procedură
Procedura de acreditare a furnizorilor de servicii
sociale se realizează în condițiile
Legii nr. 197/2012
privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor
sociale, cu modificările ulterioare și este prevăzută în
H.G. nr. 118/2014
pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a
prevederilor
Legii nr.197/2012
, cu modificările și completările ulterioare, capitolul
II, secțiunea I-Acreditarea furnizorilor. Procedura descrie
activitățile de evaluare și certificare a respectării criteriilor
specifice, care reprezintă cerințele de bază prin care se
evidențiază capacitatea furnizorilor de a înființa, administra și a
acorda servicii sociale.
Acreditarea furnizorului presupune următoarele etape:
a) evaluarea furnizorului, care constă în
verificarea îndeplinirii criteriilor de acreditare, în baza datelor
şi informaţiilor cuprinse în cererea de acreditare a
furnizorului şi în documentele justificative solicitate în copie;
b) aprobarea sau respingerea cererii de acreditare
a furnizorului;
c) eliberarea certificatului de acreditare sau,
după caz, a notificării de respingere a cererii de acreditare;
d) înregistrarea furnizorului acreditat în
Registrul electronic unic al serviciilor sociale,
constituit şi administrat, conform legii, de Ministerul Muncii şi
Protecţiei Sociale.
Criteriile utilizate în vederea acreditării
furnizorilor se aprobă prin ordin al ministrului muncii și
protecției sociale (Ordinul nr. 424/2014 privind aprobarea
criteriilor specifice care stau la baza acreditării furnizorilor de
servicii sociale) și privesc, în principal, următoarele: a. date de
identificare privind furnizorul; b. Informații privind cunoștințele
în managementul serviciilor sociale; c. condiții prevăzute în
Legea nr. 292/2011 cu modificările și completările
ulterioare, obligatorii pentru înfiinţarea, administrarea,
funcţionarea şi finanţarea serviciilor sociale.
Documentele justificative diferă în funcţie de statutul
de persoană juridică de drept public sau privat al furnizorului,
precum şi de experienţa managerială a acestuia în domeniul
serviciilor sociale, după cum urmează:
A. În cazul furnizorilor publici, documentul
justificativ este actul de înfiinţare al acestora
B. În cazul furnizorilor privaţi, documentele
justificative sunt următoarele:
a) pentru organizaţii neguvernamentale: certificat de
înscriere în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor, statutul asociaţiei/fundaţiei;
b) pentru filiale sau sucursale ale asociaţiilor şi
fundaţiilor internaţionale recunoscute în conformitate cu legislaţia
în vigoare: certificatul de înscriere în registrul persoanelor
juridice străine fără scop patrimonial, statutul filialei/sucursalei;
c) pentru cultele recunoscute de lege: actul normativ
de recunoaştere a cultului, documentul de înfiinţare a unităţii
d) pentru persoane fizice autorizate în condiţiile
legii: certificatul de înregistrare şi certificatul constatator
eliberate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului;
e) pentru operatorii economici, în condiţii speciale
prevăzute de lege: certificatul de înregistrare şi certificatul
constatator eliberate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului,
actul deînfiinţare sau actul constitutiv al operatorului economic.
C. În plus, furnizorii publici şi privaţi care,
la data depunerii cererii nu au înfiinţat un serviciu social, au
obligaţia de a prezenta în dosar și angajamentul privind respectarea
obligaţiei prevăzute la art. 10 alin. (3) din Legea nr. 197/2012 cu
modificările ulterioare, completat după modelul prevăzut în anexa
nr. 3 la HG nr. 118/2014 cu modificările ulterioare.
Dosarul de acreditare al furnizorului, cuprinzând
cererea de acreditare si documentele justificative se poate depune
direct la registratura MMPS, poate fi trimis prin poştă, cu
confirmare de primire sau electronic în format needitabil.
Soluționarea dosarelor de acreditare se realizează în termen de max.
30 de zile de la data înregistrării acestora în registrul special de
evidenţă a solicitărilor de acreditare a furnizorilor, cu
posibilitatea prelungirii acestuia cu max. 15 zile, caz în care MMPS
notifică furnizorul cu privire la durata de soluţionare a cererii de
acreditare şi motivele prelungirii acesteia. În cazul în care din
dosarul de acreditare al furnizorului lipsesc documente
justificative, se notifică electronic furnizorul şi se solicită
completarea documentaţiei în termen de 10 zile lucrătoare de la
transmiterea notificării. Necompletarea dosarului în termenul
solicitat conduce la sistarea evaluării, iar furnizorul serviciului
este notificat electronic pentru depunerea unei noi cereri de acreditare.
Respectarea criteriilor este atestată prin certificat
de acreditare eliberat de MMPS. În situaţia în care se constată
neîndeplinirea criteriilor prevăzute de lege, MMPS emite decizia de
respingere a acreditării furnizorului.
Deciziile privind respingerea acreditării furnizorului,
respingerea acreditării serviciului, decizia de respingere a cererii
de încadrare în clase de calitate a serviciului social, precum şi
deciziile privind suspendarea şi retragerea acreditării se pot
contesta potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004,
cu modificările şi completările ulterioare.
Cadrul legislativ privind acreditarea furnizorilor de
servicii sociale poate fi vizualizat pe site-ul MMPS, prin accesarea
link-ului
http://www.mmuncii.ro/j33/index.php/ro/2014-domenii/familie/politici-familiale-incluziune-si-asistenta-sociala/4849
.
Persoane îndreptățite
N/A
Documente necesare
Denumire
Descriere
Obligatoriu
Semnătură digitală
Tip document
Descarcă
-
Nu sunt specificate documente necesare
Documente finale
Denumire
Tip document
Descarcă
-
Nu sunt specificate documente finale
Taxe
Denumire
Valoare
Valută
Fără taxe
Termene
Timp de soluționare:
30
Working days
Termen completare dosar:
0
Working days
Termen notificare:
0
Working days
Acte normative
Nu sunt specificate acte normative
Căi de atac
In cazul unui litigiu intre beneficiar si autoritatea competenta sunt aplicabile dispozitiile de drept comun.
Informații suplimentare și link-uri
Alte informații:
N/A
Link-uri utile:
Nu sunt specificate link-uri utile
Servicii de asistență și soluționare a problemelor
Data ultimei actualizări:
23 July 2025
Publicat de către:
Admin Admin
Conținut
Spuneți-ne părerea dumneavoastră
Oferiți-ne opinia dumneavoastră despre conținutul acestei pagini. Puteți lăsa un comentariu despre ceea ce putem îmbunătăți. Nu veți primi un răspuns la comentariul dumneavoastră.
Folosiți formularul de contact pentru a clarifica îndoielile despre informațiile și serviciile disponibile pe acest portal.
Ajutați-ne să ne îmbunătățimi
Vă putem ajuta?
Nu puteți gasi serviciul dorit sau aveți dificultăți în navigarea pe website? Completați un formular de suport sau contactați-ne.
